luni, 11 februarie 2019

Citatul zilei

Hai să credem tot ce spunem,
E un joc foarte frumos.
Tu să-mi spui: „Te iubesc”
Și eu să mă bucur copilărește,
De parcă mi-ai fi dăruit un briceag
Cu prăsele de os.

Să-mi spui curat
Tot ce cugeți tu
Despre vecini, despre univers
Și despre ploaie;
Sau să nu-mi spui nimic
Și toate gândurile mele să deie din cap
Că așa e.Iar eu să-ți spun:

„Pe unghia asta tu ai un lac adânc
Și pe toate celelalte câte o mare.
Dacă miști degetele prin zilele mele,
Poți stârni Niagare.”

Și până seara din cuvintele mele
Să crească o iarbă înaltă
Care să-și scoată colțul prin cer,
În vârf cu pământul nostru,
Ori cu vreo sămânță de stea.

Și tu să crezi în iarba mea.
S-o crezi pe toată, orbește.
Și eu să cred în urma ta cu un pas,
Cavalerește.

Marin Sorescu – De-a baba oarba

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu