luni, 29 martie 2021

Prezentarea serviciilor bibliotecii

Luni, 22 martie i-am avut în vizită pe elevii de la Școala Gimnazială nr.2 ,,Poet Ovidiu”, clasa a I-a B, însoțiți de d-na inv. Kocsis Elena . Le-am prezentat biblioteca, modul de aranjare a cărților la raft și le-am explicat că trebuie să se înscrie la bibliotecă pentru a putea împrumuta cărți pentru acasă (au nevoie de o C.I. a unui părinte/ tutore).
Am citit ,,Ce poți face cu o idée?’’ scrisă de Kobi Yamada și ilustrată de Mae Beson.
Am purtat o discuție cu elevii răspunzând la următoarele întrebări:
1. Ce este o idee?
2. Ce faci atunci când ai o idee? Cu cine povestești ideile tale?
3. Crezi că e posibil ca ideile tale să placă tuturor?
4. Și dacă nu place cuiva ideea ta, ce faci? Uiți de ea?
5. La ce poate să ne ajute o idée?

La final am făcut 2 experimente.
Primul experiment: Piperul fugar:)
Presarati piper pe suprafața unui bol cu apă. Puneti un strop de săpun lichid pe buricul degetului arătător și atingeți centrul "lacului" de piper pentru a forma o zonă limpede.
Le-am explicat micuților că săpunul "sparge" tensiunea formată la suprafața apei, iar presiunea din jur împinge piperul departe de săpun.
Al doilea experiment: Curcubeul
Pe timpul iernii e aproape imposibil sa zăresti un curcubeu pe cer.
Am a avut o idée de face un curcubeu. Le-am propus un experiment simplu si dulce, cu bomboane colorate, pe care îl puteți încerca acasă impreuna cu cel mic.
Materiale necesare:
  • pungă de bomboane Skittles
  • farfurie întinsă (albă)
  • Apa caldă.
Roagă-l pe copilul tău să facă un cerc în farfurie din bomboanele colorate. Le poate așeza în orice ordine dorește, dar roagă-l să nu pună două bomboane de aceeași culoare una langă alta.
Poți profita de aceasta ocazie pentru a-i vorbi despre culorile care formează curcubeul – rosu, orange, galben, verde, albastru, indigo, violet –, ușor de amintit cu celebrul acronim ROGVAIV.
După ce a definitivat aranjamentul toarnă puțina apă caldă în farfurie, cât să cuprindă toate bomboanele, și observați cu atenție ce se intamplă: încet, încet, va începe să se scurgă culoarea (colorantul) din bomboane sub forma unor raze îndreptate cître centrul farfuriei, realizând un curcubeu încântător.













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu