miercuri, 22 mai 2019

În vizită la Bibliotecă, Ora sa ȘTIM nr.8

https://www.facebook.com/bibliotecaoraseneasca.ovidiu
https://www.facebook.com/groups/209288186631335/
Luni,  20 Mai au venit în vizită la bibliotecă prichindeii de la  de la Grădiniţa,,Licurici" - grupa mare, însoțiti de doamna educator Hagicali Ghiuli.

D-na bibliotecar Moceanu Aurica le-a explicat cât mai simplu și pe înțelesul lor modul de aranjare a  cărților la raft și cum pot împrumuta cărți pentru acasă.
Am citit cartea  Sămânța de morcov”, o poveste de Ruth Krauss și am discutat despre subiectul cărții și perseverența baiatului.
Am discutat despre morcovi și importanta legumelor, fructelor în alimentație. Am vorbit despre germinare.  Le-am arătat copiilor cum dintr-o sămânță mică obținem morcovi gustoși și sănătoși.
Am vizionat desenul animat: ,,Morcovul african"  https://www.youtube.com/watch?v=2PYH6pN6yZE
Am ascultat cântece cu fructe si legume
https://www.youtube.com/watch?v=raTBkKB8z78
https://www.youtube.com/watch?v=zFYz3MVOSqw
Partea practică a constatat:

Exercitiu 1: Am combinat roșu cu galben și am obținut culoarea oranj.
Exercitiu 2: Să încercuiască fructul / leguma care nu se regăseşte pe listă. 
Exercitiu 3: Folosind legume  şi fructe am realizat ștampile. Cu ajutorul lor am realizat planșe viu colorate.
Stiaţi că:
Morcovul este una dintre cele mai îndrăgite legume consumate de către om, cu un aport caloric redus, dar cu numeroase beneficii pentru sănătate. Iată mai jos cateva lucruri inedite pe care nu le ştiai despre morcov .
Morcovii sunt legume originare din Afganistan. În acele vremuri erau de diverse culori, de la mov, rosu, alb pâna la galben. Se pare însă că morcovii nu au fost de la început portocalii.
Morcovii fac parte din familia Umbelliferae, din care mai fac parte şi țelina, patrunjelul, mărarul, chimenul si cucuta otravitoare.
Atât vechii greci, cât si romanii cultivau morcovi .
Tot Hippocrate a creat o supă - panaceu pentru toate bolile care era realizata din morcovi, țelină, rădăcină de patrunjel si praz.
În China, Japonia si India, morcovul se cultiva iânca din secolul XIII.
În secolul al XVI-lea isi face aparitia si celebrul morcov portocaliu. Acesta a fost inventat de cultivatorii olandezi, în onoarea Casei Roiale Olandeze. Ei au încrucișat speciile de morcovi galbeni cu cei rosii.
Morcovii portocalii au ajuns in Anglia în timpul reginei Elizabeth I.
Morcovii au devenit în scurt timp cea mai consumată legumă, dar și un accesoriu la moda. Doamnele din înalta societate foloseau morcovii pentru a-și decora pălăriile.
Morcovii conțin 87% apa.10
Morcovii portocalii își datorează culoarea enzimei beta-caroten.
Morcovii conțin cel mai mare procent de beta-caroten.
Morcovii dau putere ochilor.Sunt buni pentru vedere.
Consumul mare de morcovi poate da o tenta galben-portocalie pielii celui care îi consuma, în special în zona palmelor și a tălpilor. Aceasta afecțiune se numește carotenemie. Pielea revine la culoarea normală, daca consumul de morcovi este stopat.
O ceașcă suc de morcov conține 52 de calorii .
Cel mai lung morcov cultivat vreodată a avut o lungime de 5 metri.
Cel mai mare morcov a avut o greutate de aproape 9 kilograme.

În loc de bomboane , mănânca portocale gustoase sau caise uscate, sunt mai sănătoase!
Mănânca piersici sau dovleac pentru inimă sunt leac!

JOCUL DE MIŞCARE: ” Iepurașii prind morcovi ”nu am mai reușit să îl punem în aplicare. Prinși de pictatul panșelor timpul s-a scurs pe nesimțite și nu am observat ca ,,iepurașii"au mâncat toți morcovii pregătiți pentru joc.
Scopul activităţii: Recreerea şi destinderea copiilor; Dezvoltarea atenţiei, a rapidităţii în reacţii si a îndemânării; Dezvoltarea imaginatiei si a spiritului de competiţie.
Obiective operaţionale: • să sară într-un picior/pe ambele picioare pentru a prinde cu gurița morcovii de pe sfoara; • să țină mainile la spate în momentul în care sare; • să prinda cel putin un morcov fiecare copil; • să respecte regulile jocului; • să se integreze activ şi afectiv în activitate. Strategii didactice: Metode şi procedee: conversaţia, explicaţia, demonstraţia, exerciţiul, jocul și surpriza. Material didactic: măști de iepurasi, sfoară, morcovi mari și mici. - Durata 15-20 min









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu