miercuri, 27 martie 2019

Ora să ȘTIM’’ nr.6 - Buburuza

Fisa de activitate nr.6/ 27.03.2019 Vârsta: 6-7 ani
1. Povestit “Povestea unei buburuze”.
2. Grup țintă: Grupa mijlocie ,,Piticilor”, grădiniţa Zig – Zag, prof. educator Culeţu Georgiana
3. Tema: Vestitorii primăverii. ”În lumea insectelor” Citit, discutat despre Primăvară, despre insectele Primăverii şi rolul lor.
SCOPUL ACTIVITĂŢII: Verificarea deprinderii copiilor de a asculta o poveste în grup, de a reţine ideile acesteea şi de a demonstra că au înţeles mesajul transmis, precum îmbogăţirea vocabularului. Stimularea imaginaţiei creatoare şi a deprinderilor practice.
OBIECTIVE OPERAŢIONALE *să asculte cu atenţie textul prezentat
*să redea titlul poveştii ;
*să enumere personajele din poveste ;
*să coloreze pe suportul dat ;
*să execute individual şi în grup tema dată.
4. Obiective Ora sa STIM: Trezirea interesului pentru lectură și consolidarea interesului față de temele ȘTIM (abordarea subiectelor și întrebărilor legate de știintă, tehnologie, informatică, matematică) în rândul copiilor din localitatea Ovidiu.
5. Interes deosebit față de comunicarea verbală și alte forme de comunicare.
6. Materiale necesare: Planşe de colorant cu buburuza, cartoane ( roşu şi negru), carioca negră, lipici, bomboane colorate, apă caldă şi farfurii din plastic.
7. Descrierea pe etape:
I. Etapa de povestire /citire: L-am spus “Povestea unei buburuze”.
Am reactualizat ,,calendarul naturii’’ amintind în ce anotimp suntem, în ce lună, marcând şi schimbările meteo. Am vorbit despre Primăvara şi despre insectele primăverii. Am trecut în revistă prietenii buburuzei din Enciclopedia pentru copii,,Insecte”.
Copii au avut de numit prietenii buburuzei, să redea titlul poveştii; să enumere personajele din poveste.
II. Ne-am jucat jocul -”Salvează buburuza ”- joc de mişcare
Sarcina didactică :
*trage de sfoara;
* salvează buburuza aflată pe frunza;
*participă la joc respectând regulile acestuia;
*răspunde motric la comenzile primite.
III. Etapa Artă: am colorat buburuze; am ansamblat buburuza folosind materialele primite.
IV. Etapa de experimentare:
Experimentul ,,Curcubeul”.
Cu ajutorul bomboanelor Skittles, o farfurie şi putină apă caldă am realizat un Curcubeu. Dupa ce am aşezat bomboanele în farfurie în ordinea dată am turnat peste ele puţină apă caldă, am aşteptat puţin şi rezultatul a fost spectaculos.
Au participat 22 de preşcolari.
Activitatea a fost realizată de bibliotecarii: Ali Osber, Bei Stela.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu