luni, 11 martie 2019

Ora sa STIM nr.5 - Primavara

Fisa de activitate nr.5/ 11.03.2019 Varsta: 6-7 ani
1.Citit: ,,Frunza" de Emil Gârleanu din ,,Cartea anotimpurilor'' ( o poveste despre renaşterea naturii). Am vorbit despre Curcubeu, culorile care îl compun şi când se formează.
2. Grup țintă: Șc. Gimnazială nr.2 ,,Poet Ovidiu", grupa O, înv. Nicolae Silvia.
3. Tema: Primăvara şi formarea Curcubeului.
SCOPUL ACTIVITĂŢII: Verificarea deprinderii copiilor de a asculta o poveste în grup, de a reţine ideile acesteea şi de a demonstra că au înţeles mesajul transmis, precum îmbogăţirea vocabularului. Stimularea imaginaţiei creatoare şi a deprinderilor practice.
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
*să asculte cu atenţie textul prezentat
*să redea titlul poveştii ;
*să enumere personajele din poveste ;
*să coloreze pe suportul dat ;
*să execute individual şi în grup tema dată manifestând spirit cooperant (sa realizeze un peisaj de primavara folosind materalele date).
4. Obiective Ora sa STIM: Trezirea interesului pentru lectură și consolidarea interesului față de temele ȘTIM (abordarea subiectelor și întrebărilor legate de știintă, tehnologie, informatică, matematică) în rândul copiilor din localitatea Ovidiu.
5. Interes deosebit față de comunicarea verbală și alte forme de comunicare.
6. Materiale necesare: cartoane colorate, carton alb, carioca, culori, lipici, foarfeci, apa calda, farfurii din plastic, bomboane Skittles.
7. Descrierea pe etape:
I. Etapa de povestire /citire
Prima parte a proiectului a constat în discuții cu copiii despre anotimpuri, lunile anului, luna Marte (Mărțișor) si curcubeu. Am citit povestirea ,,Frunza", de Emil Gârleanu din ,,Cartea anotimpurilor".
Copii au avut de recunoscut culorile care formeaza Curcubeul si să enumere personajele din poveste.
II. Etapa Artă:
Ne-am pus creativitatea la încercare realizând un peisaj de primăvară cu flori decupate din cartom și am desenat un curcubeu.
III.Etapa experimente
Cu ajutorul bomboanelor Skittles, o farfurie şi putină apă caldă am realizat un curcubeu. După ce am aşezat bomboanele în farfurie în ordinea dată am turnat peste ele puţină apă caldă, am aşteptat puţin şi rezultatul a fost spectaculos.
Au participat 23 de preşcolari.
Activitatea a fost realizată de bibliotecarii: Ali Osber , Bei Stela. 





 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu