vineri, 13 august 2021

,,Aleea cu povești"'- Lectură, jocuri și ateliere în parc




Miercuri , 11 august ne-am întâlnit în parc cu copiii din orașul Ovidiu. Am citit ,,Ziua când au plecat creioanele colorate" scrisă de Drew Daywalt și ilustrată de Oliver Jeffers.

Obiectivul activității:
Învățăm și experimentăm cu culori.


Le-am citit copiilor și am purtat discuții cu ei despre ce desenează ei cu fiecare culoare, ne-am jucat ,,Cățuțul"', ,,Fă ca mine'', am colorat și experimentat.
Copiii au fost dintotdeauna captivați de culorile curcubeului. 
După ce au colorat planșe cu curcubeul ne-am jucat cu culorile.

Experimentul 1:
Așadar culorile vor fi realizate astfel:

pahar 1 – apă + colorant albastru
pahar 2 – apă + 2 linguri zahăr + colorant roșu
pahar 3 – apă + 4 linguri zahăr + colorant galben
pahar 4 – apă + 6 linguri zahăr + colorant verde
În paharul mare unul dintre copii va turna compoziția din primul pahar.
Apoi, un copil va lua pe rând, cu seringa, din fiecare pahar și va introduce încet compozițiile în paharul mare. Întâi cât dorește să pună din al doilea pahar, apoi din al treilea și apoi din al patrulea.
Veți obține o compoziție în care straturile sunt așezate pe diferite culori.
Discutați cu copiii care ar fi explicația și ce cred ei că se întâmplă.
Introduceți în conversație cuvântul densitate. Compoziția care conține mai mult zahăr are o densitate mai mare și se va lăsa la fundul paharului, iar cea fără zahăr se va ridica deasupra celorlalte care conțin zahăr.

Experiment 2
Materiale necesare
Bomboane colorate (M&M, Skittles).
O farfurie,
Apă călduță.



Experiment 3 ,,Laptele fricos"
http://activitybox.ro/index.php/2017/07/31/laptele-fricos/
Experiment 4+5 ,,Culori dulci''
https://youtu.be/oo6Me6FCDck
Copiii au fost încîntați.
Le-am promis că vom repeta experiența cu culorile la următoarea întâlnire cănd vom citi ,,Ziua când se întorc creioanele colorate'' , scrisă de Drew Daywalt și ilustrată de Oliver Jeffers, ne vom juca și experimenta cu culorile. 
Obiectivele activității:
- Învățăm și experimentăm cu culori
- Aflăm despre sentimente și prietenie











Au participat 25 adulți, copii (3-10ani) 60, copii (10-14 ani) 20, adolescenți (14-18 ani) 3.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu